Bankadan Kredi Çeken Kişi Ölürse Ne Olur ? Borç Kime Kalır ?

soru-gonderSoru :

Bankadan Kredi çeken kişi ölürse ne olur ? Krediyi çeken kişinin vefat etmesi sonucu borcu ödeme yükümlülüğü kime kalır, ? Örnek olarak benim dedem kendi üzerine kredi çekti, dedem vefat etti şimdi onun borcu kime kalır ? çocuklarına mı yoksa kefil olduğu kişilere mi kalır acil cevap bekliyorum.

Cevaplandı :

Bankadan kredi çeken kişi ölürse ilk yapılacak şey, kredi çekerken hayat sigortası yaptırıp yaptırmadığıdır, eğer hayat sigortası varsa, tüm, borcunu sigorta kapsamında sigorta karşılar.

Eğer hayat sigortası yoksa, duruma göre öncelik olarak miras kime kalacaksa mirasçılarından, duruma göre de kefilleri banka takibe alır.

Bu konuyla ilgili Soru sormak için [ Tıklayın ]

Etiketler: , ,
Subscribe to Comments RSS Feed in this post

94 Kişi Yorum Yazdı.

  1. merhabalar ipotekli ihtiyaç kredisi çekildi ve bu krediye istinaden kredi miktarı kadar sigorta yapıldı kredi çeken kişi vefat ettiğinde sigorta borcu ödermi ve ipotek kalkarmı bilgilendirirseniz sevinirim

  2. Meraba fatih kardes bwnde bundan 7 ay önce kredi kartı kullanmıdim ve bu borç 700 tlden faizle 1200 oldu sonra bankaya gittim icralık olmuşum avukatin numarasını bankadan aldım ve 4 taksit yapdirdim yani demek istediğim geç kalmadan taksit yaptır yoksa hala üzerine biner şükürler olsun son borcumu vericem inş yarın

  3. babam öldü. yapılandırılmış kredi borcu var.bende kefilim. borcu ben mi öderim yoksa varislerle birlikte mi öderiz.varisler ödemeyi kabul etmiyor

  4. eniştem intihar ederek hayatına son verdi ve banka kredi borcu var ablam bunu öder mi? ama pskolojik sorunları vardı

  5. arkadaşlar ben halkbanktan kredi 4 tane kredi poliçem devam etmekte eşime göstermek için poliçemin örneğini bankadan istedim eve getirdim ben ölürsem eşim haberi olsun borcunu öder poliçe ile kalan parada çoçuklarıma masraf olur dedim poliçede o kadar çok evrak isteniyorki en son bu akşam okurken öğrendim en acısı 5 gün içinde yaptırmamız isteniyor düşünün 5 gün içinde eşi babası ölmüş birinin kredi aklına dahi gelmez okuma yazma bilmeyen biri bunları yapması ne kadar zor gerisini siz düşünün

  6. benim babam vefat etti kanser hastasıydı yaklaşık 1.5 yıl önce kredi çekti şimdi bu borç ne olacak tahminimce her kredi çekene sigorta yapılıyo.

  7. ORTADA HIC BIR MIRAS VEYA HAYAT SIGORTASI YOKSA VE KOCASI TEKAUT MAASI ILE GECINIYORSA NE OLUR?

  8. Babam vefat etti hayat sigortasi var bankadan para alcazmi yoksa odicezmi

  9. babam vefat etti kredi borcu var hayat sigortalı bunu sigortadan banka aldı bize geri kalan para verilcekmi

  10. Benim baldizim ihtiyaç kredisi çekti sonra vefat etti banka hayat sigortasida yaptigi halde bizden para istiyor ne yapmamiz lazim acil cevaplarsaniz sevinirim

    • hayat sigortası yapılmış ise ödediği taksitler toplam bakiyeden düşer geri kalan miktarı da sigorta karşılar

  11. Esim kredi cekti hayat sigortasi yaptirmis lakin sigortaya kalp rahatsizligini bildirmemis bunu hayat sigortasi mi oder yoksa varisimi

  12. Eğer herhangi bir finansal yardıma ihtiyacınız var mı? Bireysel Krediler? İşletme Kredileri? Mortgage kredileri? Tarım ve proje finansmanı? Biz 3% faiz oranı kredi vermek!

  13. 24kasımda babam vefat etti bankadan kredisi vardi banka ölüm raporunu falan isteyip sigortaya gönderdi ama halen bi cvp gelmedi bu durum ne olur ve nezaman haberimiz olur

    • iyi günler, babam sağlığında vakıfbanktan kredi çekmiş, kredi sigortalıymış ancak babam krediyi öderken gecikme yaşanmış ve ödemeyi yapılandırmış, bu durumda sigorta süresi bitmiş olduğu için şimdi bize haciz geldi,asıl öğrenmek istediğim konu kısaca : yapılandırma olduğu zaman sigorta kapsam dışı kalıyor mu?

      • öncelikle başınız sağolsun varsa elinizde sigorta poliçesinin maddelerini okuyun, yoksa bankadan veraset ilamı belgesi göstererek isteyiniz

Yoruma cevap yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*
*