Babanın Borcu Kızından, Oğlundan, Çocuğundan Alınırmı ?

dilekce nasil yazilirSoru : Benim sorumu hem yaşadığım olayı anlatarak anlatmak istiyorum.

Benim babam memur pttde çalışıyor, yıllarca hep borcumuzun olduğunu bildik fakat net rakam belli değildir geçtiğimiz günlerde annemden öğrendim miktarı bir hayli fazla olduğunu gördüm.

Yaklaşık olarak 150.000 TL borcu bulunmaktaymış, evimiz kira kıt kanağat geçiniyoruz bu borçları ödeyebileceğini sanmıyorum, fakat benim korkum benim babam dan sonra ben bu borçları ödemek, zorunda mıyım ?

Ödemezsem bana icra falan gelirmi ? Babanın borcu çocuklara geçer mi ? Teşekkür ederim.

Cevaplandı : Babanın borcunun olması baba’yı bağlar ancak, miras kalırsa baba’dan ve siz bu mirası alırsanız o zaman borçlar da miras kalır, dolayısıyla borçları da ödemek zorunda kalırsınız.

Mirasları red ederseniz, borçlar ve tüm mirasdan vazgeçmiş olursunuz. Yani reddi miras yapabilirsiniz, reddi miras dilekçe örneği için linke tıklayınız.

Bu konuda soru sormak için [ Tıklayın ]

Bu Yazıyı Sosyal Medyada Paylaş
Etiketler: , ,
Subscribe to Comments RSS Feed in this post

16 Kişi Yorum Yazdı.

  1. slm babam 2008 yılında vefat etti 2016 yılında telefonla arandım bir hukuk bürosu olduğunu söyleyen şahıs babanızın 2011 yılında **borcu var siz sorumlusunuz diye babamdan çocuklarına hiç bir şey kalmadı ne yapmam gerek beni telefonla rahatsız etmeleri içinde suç duyurusunda bulunayımmı* saygılar

  2. Beyler benim babamın 50 bin TL civarı vergi borcu üstüne ne ev var nede araba hepsini amcamın üstüne yaptı öldü felan diyelim vergi borcu bana kalırmı bana bırakabileceği bi miras yok zaten borc ta miras olmadığına göre muhtemelen kalmaz dimi beyler

  3. şahsi senetli bir borcumdan dolayı icra takibi dosyasına ziraat bankası genl.müd. ve akbank gen.müd. aracı kurum olarak eklenmiş. bu bankaların şubelerine kızım ve oğlumun boş hesapları var. bu hesaplara haciz gidermi? yada ben bu hesaplara para gönderdiğimde kesinti olurmu. çocuklar öğrenci oldukları için paranın kesintiye uğramasından endişe ediyorum. yada alacaklı taraf ne yapmaya çalışıyor. cevap verirseniz sevinirim. teşekkürler.

  4. Evladina borc birakip giden, cehennemde yansin lanet olsun….

  5. babamın bir miktar borcu var.Aynı adreste ikamet ediyoruz.18 yaşından büyüğüm.Benim banka hesabıma v.s Haciz gelir mi

  6. babam öldügünde borç batagı içindeydi kredi kart banka falan maddi durumuz iyi degil babam bekar bir insandı arkasında bana miras olarak sadece borç bıraktı .bende reddimiras yaptım ama elime bir belge vermediler yada ben almadımmı biliyorum şimdi seneler sonra bir avukat benim telefonuma babamın ismiyle bir mesaj gelmiş aradım sizden alırız diyorlar reddimiras yaptıgımı söyledim o zaman belgeyi gönderin diyorlar ne yapmalıyım

  7. LÜTFEN ACİL CEVAP VEREBİLİRMİSİNİZ!!!!!Merhaba,babam sağ fakat 2004-2005 senesınde hastane borcundan dolayı sağlık mudurluğunden kağıt geldi ödenmemesi halinde icra takıbı başlatılacktır diye.ben devlet memuruyum diğer kardeşlerime böyle bır yazı gelmemiş.hastanedeyken de kefllikle ilgili bir imza attığımı hatrlamıyorum .bu arada 2006yılından buyana babamlada görüşmüyoruz.kardeşlerimle reddı mıras yapmak ıstemıştık oda sağken olmuyormuş..bu borcu benden alabılırlermi ?icra olurmu nasıl bı yol ızlemelıyım çok acıl dönersenız sevınırım süre 1 ay yazmışlar..TEŞEKKÜRLERR

  8. 9 sene önce alınmış bir krediye kefillikten dolayi maaşa haciz geldi asıl borclunun üzerinde hiç bir şey olmadığı için mahkeme kefile rücu etti .sormak istediğim borcunun çocukları çalışıyorlar .haciz işlemi aileye uygulanmıyor mu direk kefile mi dönüyor. Kefeli çocuklarına dönebilir mu

  9. Benim senetli borcum var üstüme hiç birsey alamiyorum cocuklarimda reşit deil onların uzerinede bişey alamiyorum annem evini çocuğumun uzerine yapacak bunu borçlu olduğum kişi reşit olmayan cocugumdan alabilirmi acil cvp lütfen

  10. Annemin vefatından sonra herhangi bir mal varlığı ve bildiğimiz bir borcu olmadığından dolayı reddi miras yapmadık ölüm tarihinden 5yıl sonra bedaş annemin üzerine elektirik aboneliğinden dolayı 7 kardeşe icra takibi başlattı bu borcu ödemek istemiyoruz ödememek için kanuni dayanağımız varmıdır

  11. merhaba benim sorumda buna bnzer bi soru ve cvplarsaniz cok mutlu olurum…4 YIL ONCE BABAMI KAYBETTIM..sagligi icin kredi cekmisti…vefat ettikten sonra babamin emekli maaasi disinda hic bir mal varligi yoktu…tabi oldukten sonra malulen emekli oldu…1.sorum emekli maasi miras olarak sayilir mi 2.sorum banka krediyi sigorta odemedigini soyluyor o borc annene veya kardeslerime kalir mi kiz cocuklari evlendikten sonra bu borcla alakalari kaliyor mu….veee eger mirasi red taparsak emekli maasi kesilir mi…Ve biz babam vefat edince mirasi red yapmadik cunku yaparsak maasinin kesikecgini soylediler…simdiden tskler

  12. mirasını reddettiğiniz zaman borcu da size kalmaz.

  13. Selamlar..Babam 2004 de vafat etti.Babamın bundan 10.15 sene evvel bir lokanta actı mal sahibiyle beraber sanırım 3 sene kadar calıştırdılar ortak olarak fakat elektirik saati babamın üzerine idi ve uzun süre öle kalmış sonra malsahibi de satıyo derken bu 2 3 el değişiyo Bu seneler için de öden memiş borç cıkıyo bize ne bi haber nede teblikat falan gelmedi hiç haberimiz yok idi bi tanıdığımız tarafında elektirik idaresin de çalışan o tesadüf görüyo bize bildiriyo ..Kısaca bu borç sanırım bayağı çok ne yapmalı bu borç bize kalırmı şunuda hemen belirtiyim babamın rahmetli hiçbir malı parası yok sadece anneme bağlanan maaşı var biz 5 kardeşiz annem ve kız kardeşlerim berber yaşıyo ev,i kira bende kiradayım yani hepimiz borçlu ve zor durumdayız neyapabiliriz budurm da yardıncı olursanız çok sevinicem ….Saygılarımla.

  14. benim babamın bir sürü borcu var çok korkuyorum “babamın borcu bana kalır mı” ?

Yoruma cevap yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*
*